16. 11. 2015

Popová impertinentnosť* v Prahe

*bezočivosť, neslušnosť

Madonna. 
Čo vám pri tomto slove napadne ako prvé? Šialená podrprsenka? Kontroverzia? Dobrá hudba? Staré časy? Kto je to? Predpokladám, že z každého rožku trošku.
(zdroj:wgnplus.com)   
57-ročná Madonna Louise Ciccone sa druhý novembrový víkend predviedla v Prahe a hoci nie som jej vernou fanúšičkou, na koncert som sa celkom tešila. Už len preto, že som na vlastné oči chcela vidieť a počuť aká je svetoznáma popdiva naživo.

Od začiatku svojej kariéry doposiaľ absolvovala Madonna deväť svetových turné. Na každom predviedla niečo nové, na každom potvrdila to isté – nejde jej len o odspievanie piesní, ale predovšetkým o poriadnu šou s množstvom prvkov, ktoré odkazujú, čo chce daným turné povedať. Madonna je povestná svojou kontroverziou, nie nadarmo je považovaná za najznámejšiu popovú divu, aj keď, či už chce alebo nie, jej svetielko reflektorov pomaly zhasína.

Doobeda ešte pred šou sme si boli obzrieť O2 Arénu, kde sa koncert konal. Už okolo desiatej hodiny pred ňou postávali, sedeli, ba dokonca sa v spacích vakoch prebúdzali skalní fanúšikovia, ktorí si zrejme vystávali najbližšie miesta pri pódiu. To malo tvar kríža so srdcovým zakončením. Večer sa aréna naplnila a prevýšila číslo 17 000. Polhodinové čakanie pred začiatkom v nekonečnom rade, kde sa na vás tlačia zo všetkých strán, nebolo nič príjemné, no, ako sa vraví, stále môže byť horšie, bolo.

(zdroj: súkromný archív autorky)
Predskokan. Dúfala som, že milo prekvapí a tisícky koncertných nadšencov nabudí a nabije skvelou náladou. Opak. Dj spolu s rapperom hodinu súžili nielen moje kritizujúce uši, ale keď som videla najbližišie nudiace sa spolusediace okolie, vedela som, že tento výber predskokana Madonna prestrelila. Žeby chcela unudiť publikum naozaj až do tej miery, že keď sa konečne o 22. hodine zviezla zo stropu v klietke na pódium, kde ju čakalo zo desať tanečníkov, prebudí sa a začne jasať celá aréna? Asi áno. Len si už nie som istá, či od radosti z dôvodu neskorého začiatku alebo že už skončili pokriky rappera typu – ,,Prague, make some f*cking noise!", na ktoré aréna reagovala kvalitným piskotom = vypískaním.
(zdroj: súkromný archív autorky)
 Rebel Heart Tour však nesklamalo, na rozdiel od preskokana malo svoje tempo, melódie, vizuálnu projekciu, ktorá dotvárala atmosféru skladieb a tiež pauzy, počas ktorých sa Madonna ako každá svetová hviezda minimálne 3x prezliekala.  Pred začiatkom som si detailne pozrela celú arénu; nad pódiom ma upútalo nenápadne zavesené točité schodisko. Na pódium doletelo asi v polovičke koncertu. Madonna na schodisku odspievala a emotívne odohrala dramatickú etudu za spoločnosti s jedným z tanečníkov skladbu Heart Break City. Neskôr nechýbali ani zvyšní tanečníci či tanečníčky, sporo odeté alebo prezlečené za mníšky tancujúce pri tyči. Na jednu dokonca vyliezla a predviedla tanečné formácie aj samotná speváčka, celá skladba vyvrcholila veľmi esteticky prevedenou choreografiou Poslednej večere pri dlhom stole. Taká menšia kresťanská provokácia, typická pre ňu. Dráždenie, sexuálne alebo kresťanské, neabsentovalo ani po zvyšok šou, ale to už radšej nebudem detailne rozpisovať.

 (zdroj: madonnarama.com)
V druhej časti koncertu došlo aj na staršie hity akými sú napríklad Deeper and Deeper či Like a Virgin. Priznávam, že v polovici šou, cca o 23-tej hodine som sa musela ísť prevetrať a rozchodiť nohy po 3- hodinovom sedení. Po príchode som ostala milo prekvapená, ako sa Madonna ešte milšie prihovárala divákom. Rozprávala o láske, o tom aká je dôležitá, ako by sa k sebe mali ľudia správať, ale aj o týpkovi z hľadiska, z ktorého už urobila svojho budúceho.

Prekvapenie večera pre mňa bola jediná cover verzia večer -  La vie en rose od Edith Piaf, ktoré si speváčka sama dotvárala hrou na ukulele. Priznávam vtedajšie prvé zimomriavky od začiatku šou.
 (zdroj: madonnarama.com)
 Vibrácie tancujúcich nôh publika bolo cítiť ku koncu, keď ľudia začali tlieskať a tancovať do prídavku Holiday, po ktorom Madonna "odletela" do zákulisa, padla opona a O2 aréna sa mohla v rytme chytľavých popevkoch rozísť.


33 kamiónov techniky, vyše 1000 kostýmov a 500 párov topánok šitých na mieru prispeli k tomu, že si ako jedna zo zvyšných 17000 divákov môžem povedať – Okrem toho, že  Madonna má už  57 rokov, skvelú kondičku, dobrý hlas, rovnako dobrú má aj šou, ku ktorej si našlo cestu aj moje RebelHeart.

(zdroj: madonnarama.com + súkromný archív autorky)

Pre ©  Televíziu Mediálka s láskou napísala Stanka Bratková

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Pomôžte nám rozšíriť hodnotu príspevku a slobodne vyjadrite svoj názor v diskusii :-)